søndag, desember 7

Reprise

Jeg kom akkurat på at min såkalte blogg har hatt bursdag, 1. desember var den store dagen. Det er jo litt trist at jeg ikke kom på det før nå, men det får gå. Dette er uansett en post anledning bloggens treårsjubilé, og da er det på sin plass å ta et lite tilbakeblikk på tiden som har gått. Hva handlet det første innlegget om, for eksempel? 


Jo, om hvor uventet en ny dag kan komme, første desember nærmere bestemt. Bakgrunnen var antakelig julekalenderen som befant seg på posten i Fauske, mens jeg var i Bodø og ventet spent. 

Apropos Bodø, det var der blogg-eventyret begynte, og det er der de fleste innleggene stammer fra, fra mine to år med verdens herligste klasse. Og et år med verdens beste bofellesskap, Svartlien, der spesielt søndager var gode å dele. Jeg lærte mye i Bodø, både om det å være journalist (flaks) og om meg selv. Men det jeg husker aller best er alle de rare påfunnene. For de involverte: TCTFATB, taubane fra blåhuset til svartlien, juleradioprogrammet uten navn, historien om jentefuglen Line, brekkehelger med sverre i fosterstilling og scannere på vei ut vinduet, geletog og supermarioaften, æppelkakbaking og gratenglaging, onsdagskro der journaliststudentene bestemmer musikken . Også videre også videre. Nei, Bodø var bra. Men 14. november 2006 nærmet det seg slutten, vi skulle alle hvert til vårt, i praksis. Mye å savne, og jeg savner fortsatt.

Deretter har det vært tre uker på Svalbard, et år i Vadsø og et halv et i Dublin. Alt har vært bra på sin måte, ganske deilig i grunn, og mye av det har blitt formidlet gjennom min såkalte blogg. 

All ære til den, og hipp hurra!

6 kommentarer:

Andrea sa...

De tre ukene på Svalbard var jo også noe. For en tur. Jeg tror kanskje det er den perioden i levet hvor jeg har vært fattigst. Og da var vi på Svalbard. Enn når i skulle flotte oss, og hadde kjøtt i spagettisausen, og så syntes vi at det egentlig var bedre uten. Og at vi drakk saft fordi vannet var så vondt. og som vi dreiv å gikk, fram og tilbake. Og, svalbard-tv. Og middag hos han mannen.hahahaha. Når skal vi dra tilbake?

Andrea sa...

Og når skal jeg få bildene?

anniken sa...

Åh bildene må du få, lurer på hvor mange ganger jeg har sagt det nå. Men de er på den eksterne harddisken da altså, jeg skal se om jeg husker å fikse en cd til deg når jeg er hjemme!

Og gud, Svalbard var jo også noe, det var rett og slett stas. Vi hadde veldig god spagettisaus uten kjøtt! og middagen hos han mannen hadde jeg helt glemt, hehe. Skuterturen var jo også ganske så flott. For ikke å snakke om da vi tok med nederlenderne hjem på nachspiel til den lille skvetten wiskey vi hadde, hehe. Og den hårreisende klatreturen opp for å se på midnattsola. Jeg var ikke redd i det hele tatt, verken for isbjørn eller turen ned.

Vi må nok dra tilbake ganske snart!

Anonym sa...

gratulerer med de tre år! hm, tre år?! wow. tida flyyyr!

Unknown sa...

Huske alt og savne alt! det e ikkje første gangen vi tenke tebake på Bodø, men når vi først gjør det, så har vi full kontroll.

Qvilio sa...

Koselig lesning! Jeg husker veldig godt at vi dansa rart til Mr. Brownstone i Blåhuset, det er også ca det eneste jeg husker fra den kvelden.

Skal knuse dere i Super Mario Bros en vakker dag, forresten!