fredag, september 12

Sol og regn og sol

Her går det både opp og ned, gitt. På værfronten, altså. En helt normal dag virker å være som følger: 


Jeg våkner, utenfor vinduet skimter jeg blått. Jeg står opp, tar en nærmere titt på himmelen, ser at solen skinner. Jeg spiser frokost, og tenker at en tur i det fine været hadde gjort seg. Jeg tar på meg sko, går ut, for så å oppdage at det ikke er sol lenger. Og den blå himmelen er ganske langt borte. Faktisk så regner det. Men bare litt. Jeg revurderer ideen om tur, men i det jeg bestemmer meg for å gå inn igjen, slutter det å regne. Javel, tenker jeg, og rusler av gårde. Så. Når jeg har gått så langt at det er et stykke tilbake, da begynner moroa. Nå regner det ikke, det fosser. Jeg blir våt. Hjem, tenker jeg, og vender om, raskere nå. Men når jeg nesten er hjemme igjen, da har himmelen rast fra seg. Og jada, blir det ikke litt sol også?

Er det tilfeldig at jeg hoster og snufser? Trokke det, nei.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det høres så bra ut, ikke akkurat med været da men sånn ellers.
Dublin er bra og utsikten fra balkongen slett ikke verst.
Det blir et strålende år for deg.
MAMMA

Anonym sa...

Hei! Ser ut til at dere har det bra der nede, men du må legge ut flere bilder ;) Her i Vadsø er det konstatert at det ikke har vært sommer, siden snitt-temperaturen denne "sommeren" har vært under 10C. Hurra! Håper du har fint og at det blir et strålende opphold!

PS! Hva med å bare ta med seg en paraply..?

anniken sa...

Paraply er for pyser:)