lørdag, februar 21

Ja, okei da, jeg tar hintet

Jeg er tidlig ute til et intervju, så jeg rusler bortover veien på et ukjent sted i bydel 5 i Dublin for å se meg litt om. Det er sol, så jeg ser på verden rundt meg gjennom mine turkise, relativt store solbriller. Det er sol, men likevel ikke så varmt, så jeg har på meg min brun- og gulstripete ulljakke for å unngå nok en forkjølelse. Og så de oransje skoene, selvfølgelig, det er jo vår! Men, som sagt, jeg er tidlig ute og jeg rusler bortover veien. En bil kommer kjørende mot meg, ren refleks gjør at jeg titter inn på passasjerene, jeg ser tre jenter og en gutt. Tre unge jenter og en ung gutt som ser på meg og ler. 


Jeg kan høre latteren deres der inne, de ler så høyt at de nesten skriker, men de synes ikke det er nok. De må peke også. Nå ler de mens de peker på meg. Men fortsatt er de redde for at jeg ikke forstår hva de mener, at jeg ikke forstår at det er meg de ler av. Meg og de turkise solbrillene mine, de oransje skoene og den brune- og gulstripete ulljakken. 

Så de ruller ned vinduet. 

Peker ut gjennom vinduet. Og ler. Høyt.

Jeg ser meg forvirret rundt, smiler så vidt mot den leende bilen, rusler forfjamset videre. Og lurer på om jeg virkelig er så rar. 

Dublin 5-ungdommen har sagt sitt, hva sier du?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hm. Jeg syntes nå ikke du er så rar. Det hadde vært slitsomt å le så mye av deg døgnet rundt. Men litt rar, det er du.

Ingerid sa...

Ja, på den måten at ein blir i godt humør av å sjå deg. Men kanskje ikkje på hylfliren.

Andrea sa...

Jeg synes du er rar på en veldig bra måte!:)

Anita sa...

At d går an!!! Makan te frekkhet, kjenne at eg blir provosert her!

Fuck em! eg lika deg akkurat so du e!

Anonym sa...

Jeg syntes du er morsom jeg og litt rar men det er jeg også...og TAKK FOR DET.
tenk om alle hadde vært grå og kjedelige.
Nei du, fortsett å være farkerik.

Hilsen mamma

Anonym sa...

Å være rar trenger ikke være noe negativt.

Ulljakke e kjempekoselig det. Sammen med turkise solbriller og oransje sko.

Veldig bra! :-)
Farger fryder!
(sjekk ut bloggen min sitt nye utseende, DET e rart det..)

saekhow sa...

"Dublin 5-ungdommen har sagt sitt, hva sier du?"

Ehem, vad med en bild av dig hörru, med allt stäsch, så man faktiskt kan besvara den frågan ordentligt?

(Alltså du är ju konstig i utgångspunktet då. Men dock inte såpass, att jag hade rullat ner fönster för dig. Men skrattat på en god dag: ja. Pekat? Nesj, vet inte helt. Men igen - bild uppskattas:)

Anonym sa...

Ved å le av andre demonsterer man jo innerst inne generelt sett bare egen overfladiskhet,ensformighet, intoleranse, usikkerhet, fremmedfrykt og/eller manglende selvsikkerhet.
Den som våger å gå sin egen vei, å være annerledes enn flokken, bidrar derimot til en fargerik og levende verden gjennom sin væremåte og meninger.
Så gi Dublin 5-sauene fingeren og bær dine turkise solbriller, oransje sko og den brune- og gulstripete ulljakken med stolthet!:)

anniken sa...

Dere er nå fine da, jeg syns dere er rare og, på bra måter alle som en!

Til Nareas: Jeg lover et foto, jeg skal kle meg opp i uljakke, solbriller og oransje sko imorgen den dag. Så vent i spenning!

Anonym sa...

Jeg slutter meg til Anita sin kommentar.

Du kunne ha ræppa låta "Hva med deg sjæl" fra filmen Terkel i knipe. Den går sånn:

Å hva med deg sjæl, hæh,
du lille støgge dverg
hvis det var fett å være nerd så var du et fleskeberg
hvis du vil teste meg s
å er det best for deg
at du har helhjelm og skuddsikker vest på deg
fordi min kjeft
den er som en luger og det skyter med skæpp
på de som juger og du juger så jeg skyter deg snart
sparker deg hardt som når de voksne slår
for det er for seint å hjemme tryne sitt
når boksen den går
fordi alt som ligger på bakken kan man tråkke på
og tror du at jeg stopper for en rotte som fortsatt bruker potte
ja da tar du helt feil
for nå har anniken fått nok
og hvis du erter meg igjen så blir det bråk.