onsdag, februar 25

Det store spørsmålet

Jeg har kommet opp i et dilemma. Kanskje ikke så stort, vil noen av dere muligens tenke, men absolutt stort nok, det kan jeg forsikre dere om. 


For på skolen har jeg et fag ved navn Online Journalism, og en av oppgavene går ut på å lage en blogg. Javel, og så, du har jo en blogg, hva er problemet, tenker nok dere. Og jada, det er sant nok, det. 

Men. Ettersom lærer Roger skal bedømme innhold og stil, så må det jo nødvendigvis skrives på engelsk. Dere, mine lesere, må dermed rote fram engelskkunskapene deres for å ta del i min bloggverden. 

Eventuelt kan jeg skrive på norsk og oversette til engelsk, eller omvendt. 

Eller jeg kan starte en ny blogg, en engelsk en, og operere med to stykker.

Et veldig vanskelig valg, som dere skjønner. Tips, anyone?

3 kommentarer:

Anonym sa...

jeg synes at du skal lage en ny en sånn at du kan guide meg gjennom dette, siden jeg er nødt til å gjøre akkurat samme oppgaven.

Andrea sa...

Hehe, jeg synes du skal lage en ny, men ikke med samme argumentasjon som Lars.

Denne bloggen er veldig Anniken, og veldig personlig, og den kommer sånn som jeg ser det til å miste en god del sjarm om du legger den om til engelsk. Og den vil distanseres litt mer bort fra deg.Det er et alternativ å lage korte resumeer på engelsk under.

Alikevel tror jeg at det er gøyere for deg (og meg) om du starter en engelsk blogg i tillegg. Det kan bli en annen type blogg. Kanskje ikke like personlig, men med en tydelig profil. Musikk, ditt syn på nyhetsbildet verden over, rariteter, rariteter som opptar deg, hva som helst. Jeg kommer til å lese begge!:)

anniken sa...

Ja, jeg tror nok det blir som du sier, min kjære andrea. Jeg har nemlig veldig lite lyst til å forandre på denne bloggen, den er jeg jo så glad i.

Så nå driver jeg og tenker ut en finfin nummerto blogg, english edition. Det blir nok fint tenker jeg:)