torsdag, januar 15

Polaroiddrøm

Jeg ønsker meg så veldig et polaroidkamera. Jeg tenker at det fanger øyeblikket på en helt annen måte en digitalkameraet mitt. Et knips, og så er det gjort, det er liksom ikke rom for gjentatte knips i jakten på det perfekte, eller, det går jo an, selvfølgelig går det an, men det er jo litt dumt å bruke opp hele den dyre filmen på like bilder. 


Også er det jo det at det er oldschool, bildene ser eldre, kulere ut. Som fra en tid da jeg var langt fra påtenkt, men som jeg skulle ønske jeg fikk med meg like vel.

Nå vel. 

Mens jeg venter på at noen (eventuelt meg selv) oppfyller ønsket mitt, har jeg funnet en erstatning. Poladroid.net tilbyr nemlig en programvare som gjør om digitale bilder til digitale polaroidfoto. Selvfølgelig langt fra like kult som de ekte varene, dette poenget med fanging av øyeblikket blir jo borte, å ta ti like bilder for så å velge ut det beste for polaroid fremkalling er juks. Men en liten trøst er det likevel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hm. Tenk at jeg er med på to bilder i bloggen. Det var artig.

Anonym sa...

Herlige bilder Anniken! :-)

anniken sa...

Åh, takk Kjersti, hyggelig å høre!