søndag, januar 18

Klagekor

Jeg har tannverk. 


Jeg har hatt tannverk før også, og dette føles som en særdeles uønsket reprise. Forrige gang var det høst og jeg bodde i Vadsø, og tannen helt til venstre nederst banket og banket, helt til jeg presset meg til en tannlegetime, selvom de egentlig ikke hadde tid til meg. 

Tannlegen var tysk og hadde en enkel og grei løsning på problemet: En sprøyte og 14 dager på antibiotika. 

Men, sa han. Hvis det blir betennelse en gang til, da må vi trekke den. 

Visdomstannen. 

Nå er det vinter og jeg bor i Dublin, og jeg frykter det verste. Her i landet har tannlegene åpent på søndager også, men det var fullt, og dessuten var visst ikke visdomstannspesialisten der før i morgen uansett. 

Men i morgen klokka 9.00, da blir det tannlegestolen på meg, og visdomstannspesialisten skal felle sin dom.

Hjelp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stakkars deg...det er bare å få den trukket...det samme måtte jeg gjøre...lykke til, klem mamma

anniken sa...

takk moder. ja, sånn som den er nå kan den i hvert fall ikke fortsette å være. vi får håpe visdomstannspesialisten vet hva han gjør.

Anonym sa...

Det gjør han sikkert.....du får gi et pip når det er vel overstått....lykke til.:)her snør det forovrig utrolig mye nå. mams

Anonym sa...

hei