onsdag, januar 7

Tilbake

Jeg tror jeg har skrevet det før, en gang for lenge siden, mens denne tre år gamle bloggen var for fersking å regne. Jeg tror jeg har skrevet det før, men det skader ikke med en gjentakelse, ikke i denne sammenhengen. Synes jeg. 


Nok tomprat, sier du? Ja, du kan så si, sier jeg da, legg gjerne til et "kom til saken" også. 

Og saken er som så:

Noe av det beste med ferie er å komme tilbake. 

Tilbake til det egentlige livet, liksom. 

Jeg er hjemme igjen i Dublin nå, etter drøye to uker på reisefot, både høyt og lavt på verdenskartet. Minus 10 i Oslo, pluss 24 på Gran Canaria. Russisk pelslue og selskinnsko, bikini og solkrem. 

Det har vært fint. Veldig. 

Også jula, selvfølgelig, jul er jo alltid fint, ribbe, kos og røkelse. Og presanger. I år (eller, i fjor har det vel blitt allerede) er jeg kjempefornøyd med alt jeg har fått og alt jeg har gitt bort, det føles godt. 

Men nå, akkurat nå føles det aller best å være hjemme igjen, tilbake i Dublin, i leiligheten med veggtilvegg-teppe og balkong. Til og med eksamenslesingen ser jeg lyst på, i hvert fall nå, vi får se om det er like lyst i helga, når mandagen nærmer seg og kunnskapene viser seg å ikke sitte så godt likevel. Jeg vet ikke. Den tid, den sorg. 

Akkurat nå vil jeg bare si godt nytt år til eventuelle lesere. Takk for ferien, og velkommen tilbake. Til hverdagen.

2 kommentarer:

Andrea sa...

Sier meg helt enig, og som Sverre: Det er rart med det...

Anonym sa...

Tja. Det spørs vel hvor lyst man ser på lesingen nå. Likevel, godt å være tilbake igjen her sammen med deg.