mandag, november 24

Utepils i november

Mens bladene ramler av trærne, sitter jeg og drikker øl ute på pub. Ute. I november. Ganske rart, synes nå jeg. For et halvt år siden, altså i mai, var det altfor kaldt til å drikke utepils i Vadsø. Det gikk så vidt i juli. Med votter på. Og nå som snøen har lagt seg i Vadsø igjen, har jeg flyttet sørover, til Dublin. Tydeligvis stedet for helårsutepils, november intet unntak. 

Og for dere som måtte lure, novemberøl er like godt som en hvilken som helst annen øl når som helst på året. 

Men på en annen side, så hadde det gjort seg med litt snø også. Jeg kjenner jeg savner den. Litt. Så samtidig som jeg nyter utepilsen her, krysser jeg alt som kan krysses for at det er hvitt på bakken 19. desember. Hvit Oslo. 

2 kommentarer:

Andrea sa...

Hæ? savner du snø? :P Her er det ikke utepils vær. Tilogmed rommet mitt er for kaldt tilå drikke øl på!

Ingerid sa...

Du veit jo kor hen du skal om du vil væra på den sikre sido. Eg har kjørt fast bilen to dagar på rad.