søndag, november 23

Ta deg sammen...

... sier jeg til meg selv, inni meg. Skriv på essayet, fortsetter jeg, det er bare et avsnitt igjen nå, 400 ord pluss konklusjon. Da er du fri til å surfe på internett. Da, men ikke nå. 


Jeg hører hva jeg sier, men følger ikke med. Skal bare se om noen har oppdatert bloggen sin, tenker jeg, og ja visst, det er søndag, dagen for nye hemmeligheter. Dagens favoritter:


Okei, nå MÅ jeg lukke Firefox, åpne Word, konsentrere meg. Snart. Bare en liten titt til. For hva slags side er dette, mon tro? So, how was your day, spør den, jeg trenger ikke svare, for det er det så mange andre som gjør. Definitivt bedre med et dykk ned i andres betroelser enn å skrive på akademisk hvis, tenker jeg, og leser den første historien. Så den andre. Tredje. 

Hvilken side besøker du når du helst vil slippe å konsentrere deg om det du skal? (Nei, det er ikke lov å svare facebook.)

5 kommentarer:

anniken sa...

Åh, takk, nå ble jeg glad! Jeg savner å ha en samtale med deg også! Men snart er det jul, og da kommer jeg på besøk i din nye leilighet, det blir stas.

Anonym sa...

arh! nå forsvant hele teksten. ok-ok, here i go again:

*learningtoloveyoumore.com
her sitter jeg og blar og morer meg over innsendte bidrag, mens jeg stille forsøker å motivere meg til å sende inn noe selv.

*guardian.co.uk - bare fordi det er veldig veldig mye å lese om her. intervjuer med skuespillere, regissører, artister. i tillegg til et veldig oppdatert og jagende nyhetsbilde. alltid først? kanskje?

*ffffound.com fant jeg nettopp. et sånt bildested, hvor folk deler bilder de har funnet på nettet. gull og gråstein.

men det må sies at det morsomste og mest tidkrevende er å lese blogger! foruten din og klassen sine leser jeg blant annet disse:
*bread-and-honey.blogspot.com (matblogg med fine bilder og morsom tekst)
*camillaengman.blogspot.com (illustratør og kunstner)
*seaofshoes.com (stilblogg med stor s! og jenta er bare 16!)
*garancedore.fr (stilblogg med stor s, her og. og hun er selvsagt fransk.)
*stylebubble.typepad.com (har stålpeil på alt det som bobler under overflaten inn de wøøørl åff fæshån. selv om jeg kanskje ikke er helt glad i hennes personlige stil. er det lov å si?)

ellers, og dette er litt flaut, ellers bruker jeg å google kunstnere/personer/skuespillere jeg liker, for å se og eller lese intervjuer med dem. flaut? flaut.

hva slags bloggfavoritter har du, anniken? noen andre enn de du har lenket til?

anniken sa...

Det er vel de jeg har linket til som jeg leser oftest. Ellers blir det gjerne litt tilfeldig - linker via andres blogger og så videre. Nå gleder jeg meg til å sjekke ut dine favoritter!

Forøvrig er jeg også veldig fan av guardian.co.uk, der går det med litt tid. De er veldig gode på forskjellige temaer også synes jeg, de har liksom det meste.

For andre nyheter er jeg på indymedia.org, de har det alle de andre ikke har, ofte i hvert fall.

Også er jeg innom foto.no og titter på de flinke fotografene og lurer på om jeg noen gang kommer til å være en tiendedel så flink. Også flickr.com, da. Litt mer uhøytidelig liksom.

Anita sa...

panniken.blogspot.com

Qvilio sa...

http://screammagazine.com/modules.php?name=Forums&file=index

evt. panniken.blogspot.com, slik som nå.

Eller man kan lage Sverre-tegneserier, slik jeg har gjort i det siste :P