torsdag, november 27

Godt nytt

I dag kom jeg på en ting. Det vil si, det var en gutt ved navn Fergel (eller noe liknende som uttales slik) som kom på det for meg. 


Hopp tilbake i tid. 

Uviss dato i august. En postmann dukker opp utenfor huset mitt, der jeg står og vasker bilen (!). "Er det du som er Anniken," spør han. "Ja," sier jeg, og dermed er jeg en Macbook rikere. Jeeeiii. Det er bare et problem. Det går jo ikke an å flytte over photoshop og quark fra den avdankede pcen til den splitter nye macken!

Dermed har mye tid gått med til savn av nettopp de to tingene. Jeg liker å leke med photoshop, selvom jeg ikke er så flink. Og jeg liker å leke med quark, noe jeg er litt flinkere til. 

Så. I dag. Da vi sto utenfor klasserommet og snakket om en design-oppgave vi holder på med, da kom redningen. "Jeg skulle ønske jeg hadde Indesign hjemme," sier jeg, Indesign fordi det liksom skal være det nye quark, i Griffith college's hode i hvert fall. "Jeg skal fikse det for deg," sier Fergel (?). "Også går det jo an å laste ned 30 dagers tutorial også." 30 dagers tutorial.Hvorfor har jeg ikke tenkt på det selv? 

Så nå er alt i orden igjen. Photoshop og Indesign på prøve. Og når de 30 dagene er over kommer Fergel med en ny løsning.

Jeg kjenner på meg at han Fergel må være en kjernekar.  

1 kommentar:

Anonym sa...

Fergel er nok en kjernekar ja. Ingen tvil om det. Skulle bare ønske den nye pcen min også ville ha indesign.