torsdag, mars 6

Ventetid...

Jeg sitter nå her og venter. I vaktsjefstolen i Finnmarkens redaksjonslokaler. Dagens avis, eller morgendagens avis som den er for alle dere andre, er finito, straks går pressa. Før tiden.

Så nå venter jeg på resten av min redaksjonsklubb, sånn at vi kan ha klubbmøte. De kommer klokken syv. Ikke så lenge til.

Når klokken er syv om et døgn skjer det noe mye morsommere enn et klubbmøte. For da sitter jeg nemlig på flyet på vei til Oslo. Det venter jeg også på.

Og så venter jeg på at det skal bli 8. mars, det er heller ikke lenge til. Bursdag = stas. Særs stas. Presanger mottas med takk, selvom det skal mye til for å danke ut vottene og høytalerne jeg allerede har fått. Det var to fine presanger, som passet fint til bursdagsfeiring på forskudd, i fin kombinasjon med kalkunbiff. Kalkunbiff, det er nok en undervurdert biff. For ikke å snakke om krem av fetaost og creme fraiche.

Det som kommer til å gjøre bursdagen ekstra fin, det er alle de herlige menneskene i hovedstaden. Jeg gleder meg sånn til å se folket, og dermed venter jeg også på det.

For ikke å snakke om London. Med mor. På søndag. Det blir stas, det. Shopping og sjampanje. Eller noe.

Også venter jeg jo også på å komme tilbake til påske. For det er mye som tyder på at det også blir fint.

Mon tro hva dere andre venter på?

6 kommentarer:

Anonym sa...

SÅ stas å ha bursdag på kvinnedagen! Særlig fordi du er kvinne, selvfølgelig. :-)

Mer hadde jeg ikke å si - men jeg lovte jo å legge igjen en kommentar neste gang jeg var innom. Herved gjort, og på forhånd gratulerer med dagen!

Å ja, forresten - det var de bildene... Du kan vel se på det når du er tilbake fra Oslo og London og Gud vet hva... :)

Ingerid sa...

Eg ventar meg ikkje så mye, ein må som regel henta det sjøl...

Men eg ventar litt på at klokko skal bli fira sånn at eg kan gå ned og pumpa jern. :D

Qvilio sa...

Jeg venter på at du skal sende en melding til meg og si "hei, jeg er i Oslo nå, skal vi treffes?"

Det hadde vært trivelig, men du må jo se hva du har tid til :)

Andrea sa...

Det er lissom noe med deg og bursdag og London!:)

Skulle ønske at jeg også kunne feire bursdagen din sammen med deg. Men jeg skal tenke på deg!:)

Unknown sa...

Jeg skal også tenke på deg! Jeg tenker på deg akkurat nå! Deg også, Andrea! Og London!

Anonym sa...

Jeg venter på våren, jeg. Oslo-våren, herlig, herlig! Og på den bodø-reunionen vi skal ha til sommeren (i oslo?). Og på å få lenger pannelugg på den ene siden så hodet mitt blir mer symmetrisk. Apropos, så fin marthe har blitt på håret da gitt:)