søndag, mars 30

Spillegal?

Plutselig, sånn på en-to-tre, tror jeg jeg skjønner hvordan de spillegale har det.

For i dag har jeg nemlig debutert som nettpokerspiller. Og vips, så forsvant den søndagsettermiddagen/kvelden liksom.

Riktignok er det en liten stund siden jeg skjønte at poker var gøy. Det skjønte jeg når Lars spilte og forklarte og lærte meg at det gjelder å spille stramt.

Men altså, det er jo en del ganger artigere å spille selv. Og i dag var da den store dagen, da jeg gikk til det skritt å laste ned pokerstars-tingen til dataen min, opprettet konto og satte igang. Jeg tenkte først at jeg skulle holde meg til lekepenger i første omgang, sånn for å øve litt liksom. Men det var jo ganske kjedelig, å vinne, men ikke vinne likevel.

Så da satte jeg like godt inn 40 dollar på kontoen min. Og meldte meg på en turnering.

Og da kom dagens første skuffelse. Jeg hadde meldt meg på feil turnering, en sånn en der man fikk 4 kort istedet for 2, og da ble jo alt bare kluss. Prøv å spille stramt med 4 kort på hånda liksom!

Nei, takke meg til Texas holdem, som jeg har skjønt at det heter, den formen for poker som jeg liker.

Så når jeg ganske raskt hadde tapt den teite 4-kort-på-hånda-turneringen, fant jeg en type sit-n-go-turnering, en sånn som koster lite. Og den var av riktig sort. Men jeg tapte da og. Så da meldte jeg meg på enda en. Den kostet enda mindre.

Og jeg kom på 5. plass!

Bare synd at det var de fire beste som fikk betaling. Så nå har jeg 34,60 dollar på pokerkontoen min. Nesten 6 dollar mindre enn før idag. Men det viktigste er jo at jeg har en pokerkonto.

Poker er artig. Spillegalskap, here i come, for å si det sånn.

3 kommentarer:

Andrea sa...

Jeg synes du må passe på så du ikke blir helt spillegal, det er nok ikke å anbefale. Jeg synes d hørtes tryggest ut å spille uten penger. Bra du har fast jobb!

Jakob sa...

Rart så stille det ble på denne bloggen etter du begynte å spille vekk pengene dine.

Anonym sa...

Det er bra du opprettholder familiens ære.