fredag, mai 1

nesten finito

Det er jammen deilig, å føle at slutten på dette skoleåret nærmer seg. Jeg gleder meg til sommerferie. Til å begynne å jobbe igjen. Være journalist. Skrive.


Det er jo det jeg vil. Sånn egentlig. 

Men jeg må si at det har kjentes bra å være student også. Igjen. Tilbake på skolebenken, liksom. Jeg tror jeg tør strekke meg til å si at det har vært en suksess. Ja, jeg tør det. En suksess.

For det er godt å lære nye ting. Utvide perspektivet. Bli smartere. Forstå mer.

I dag leverte jeg fra meg min siste oppgave for denne gang. Nummer åtte av åtte. Feiret med en øl i sola etterpå, velfjortjent, selvom jeg er blakk.

Og gledet meg til en sommer med fast inntekt. Arbeidsrutiner. Stå opp - drikke kaffe -ha morgenmøte - intervjue - drikke kaffe - intervjue - skrive - designe avissider - drikke etter jobb-pils. Eller jobbe videre.

Det gleder jeg meg til. 

Og kjenner jeg meg selv rett, gleder jeg meg til nye studier når sommeren nærmer seg slutten. Forandring fryder jo, som kjent. 
Er det ikke godt å ha noe å glede seg til? 

5 kommentarer:

Andrea sa...

Hvor skal du jobbe i sommer?

anniken sa...

Aust Agder blad. Det blir finfint!

Mathilde sa...

hva skal du studere til høsten da? :)

anniken sa...

forhåpentligvis sørøstasiatiske studier i thailand. 2-årig master som kan kobles med mine tre journalistiske år. snakker vi bra plan, eller?

kjersti sa...

åja! det e sånn det e å bo her vetdu :-D

- så, skal du tilbake opp hit i kalde nord?