torsdag, april 2

utligningen

19 grader. 


Viste en graderstokk jeg gikk forbi i dag. 19 grader. Det er jaggu ikke verst, 2. april. 

Det er varmt, det er sol, det er vår. Og jeg kjenner det gjør godt. For kropp. For sinn. 

Etter å ha tilbragt to vintre i nord, i Vadsø, i mørketid, blåst og kulde, så skulle man tro at en irsk vinter, fukt, blåst, lys og regn ikke var noe å snakke om. Men jeg syns den er verst. Den irske vinteren. 

Konstant snufsing, nysing og kalde føtter. Ja, jeg kan godt la den irske vinteren få skylden for mine to tannlegebesøk også, de verkende visdomstennene og antibiotikakurene. Ja, det kan jeg. 

Takke meg til snø og minus 15. 1-0 til Norge. 

Så, 2. april (eller 3., som det har rukket å bli i fedrelandet), tror jeg jammen Irland har utlignet. 1-1.

For 19 grader, sol, bok i park, kaffe på gresset, det er neimen ikke til å kimse av. 

8 kommentarer:

Lars sa...

Ah. Ja, det er deilig med godt vær i Irland, det er det.
Når det gjelder vinteren er jeg uenig med deg. Tar heller fuktig vinter i Irland hver dag hele uka og to ganger på søndager, enn forblåste sletter, reinsdyr, halvannet menneske per kvadratmil, mørke og Varangerfjord. Men det er godt vi er forskjellige.
For å si det sånn; jeg tar heller regntid i Asia enn Irland, Finnmark, Risør, Oslo, Bergen, Trondheim og Dublin.

Andrea sa...

Jeg har aldri vært i Irland om vinterne, men tror jeg er helt enig med Anniken. norsk vinter, irsk vår!:)Her er detjo en helt fantastisk dag, men jeg savner å kunne la lua og vottene ligge inne!

Ingerid sa...

Hundre prosent enig!

Den sure eddik-kuldo tok i alle fall knekken på meg der borte. Men våren er flott.

Her i Finnmark er vinter (nesten) bare stas. Dessuten er det sosial aksept for å gå i hi.

anniken sa...

Da konstaterer jeg at andrea og ingerid og jeg leder 3-1 over lars. Wohoo.

I dag begynte det forøvrig å regne. Det trekker litt ned på våropplevelsesfronten. Menmen.

Qvilio sa...

Sånn BTW, har du fått med deg at den gode appelsinsjokoladen har kommet tilbake i gamlelandet? Bare å komme seg på påskeferie i Norge med andre ord :)

anniken sa...

Vil det si den runde sjokoladen som man skal dunke i bordet? åååååå. jeg vil ha!!!

Qvilio sa...

DEN sjokoladen ja :D
Og det beste av alt: der ser lik ut og smaker helt likt som den gjorde. Ingen tukling!

anniken sa...

det var jo den beste sjokoladen! for en gledens nyhet.