søndag, januar 20

Kalde føtter

Jeg er alltid kald, jeg. Enten på hendene. Eller på føttene. Jeg er sjelden kald på hendene og føttene samtidig.

I dag er det føttene som fryser. Selvom de var med på en varm dusj i sted. Når de fikk vann på seg sved det, sånn som det gjør når noe veldig kaldt får noe veldig varmt på seg. Men likevel hjalp det ikke nevneverdig. I lengden.

Nå er føttene tyllet inn i et tykt teppe. Et stygt et sådan, men det bør ikke ha noe å si for effekten. Men blir føttene varmere? Ikke snakk om.

Hva gjør man da med kalde føtter?

9 kommentarer:

smeinrich sa...

Langt fotbad. I varmt vann.

Qvilio sa...

Kjøp sånne Crox innesko! Jeg har kjøpt det, og de er kjempegode! Det er noe med mønsteret inni som gjør noe med sirkulasjonen i føttene, også er det veldig godt hvis du er sliten etter mye gåing.

anniken sa...

JEg føler litt at det lange fotbadet blir sånn som dusjen - en kortvarig glede for føttene. Dessuten har jeg ingen form for bøtte eller kar å ha varmt vann og føtter opp i. Det kan man kanskje få på Europris?

Crox innesko hørtes derimot ikke så dumt ut. Sånne vil jeg ha. Jeg tror jeg trenger litt sirkulasjon.

Jakob sa...

Du kan jogge 15 km. Viss du ikkje er varm etter det, så er det ikkje dei kalde føttene som du konsentrerer deg om

anniken sa...

Det hørtes jo unektelig litt slitsomt ut, Jakob. Kanskje jeg kan få gå på ski istedet? Det er jo hvertfall gøyere!

Ingerid sa...

øl og ull- uslåeleg kombi. Evt sterkare saker om du frys veldig. Det er ein grunn til at det heiter 'ein i den andre foten' o.l.

anniken sa...

Det er jaggu det beste forslaget så langt. øl, evt. whisky, kombinert med crox innesko. Det tror jeg er uslåelig.

Unknown sa...

Crocks-skoan har kommet i en vinterlig versjon, har du fått med deg det? De er nok varme de!

Jakob sa...

Ein idé er jo å reise til syden, her skal det mykje til for å bli kald på føttene