onsdag, november 29

En fantastisk bedrift

Ettersom min karriere som juksejournalist er på hell, og den ordentlige journalisten snart skal dukke opp i Vadsø, vil jeg gripe muligheten til å bedrive litt tekstreklame før det er for sent. Ordentlige journalister tekstreklamerer ikke. Kanskje det er fordi de ikke har vært på Posten?

Jeg har i dag erfart at Posten er en bedrift som oppfyller dine behov fortere enn svint. I forbindelse med flytting fra Bodø, har jeg stappet alle eiendelene mine i fem kasser, og lurt litt tpå hva jeg skulle gjøre med dem videre. Det var tross alt fem rimelig tunge kasser, mye mulig over 35 kilo, Postens maksvekt om man skal tro nettsiden posten.no. Men det er det sannerlig ikke sikkert at man skal. For da jeg troppet opp på Posten i dag, var det en meget vennlig dame som bare ba meg betale en etter forholdene rimelig penge, og levere kassene ved vareinnleveringen. Som sagt, så gjort. Og der, ved vareinnleveringen, ble jeg møtt av en enda vennligere mann. Uten noe mukk lasset han eskene inn i en tralle og vips så var alt greit. Posten altså. Tenk at jeg har min egen tralle i en postbil.

Nei, vet dere hva, den Posten, den er fantastisk.

7 kommentarer:

Eva sa...

Hahahaahahaha! Du må uansett lære meg trikset om ett år =)

Anonym sa...

jeg gratulerer med ny blogg og en mye tøffere bloggadresse (eller hva det nå heter). altså, panniken istedet for anniken. jess. min bror jobber i posten, og jeg tror han kommer til å sette stor pris på din positive omtale. jeg skal skrive den ut og sørge for at han henger den på veggen. ved siden av selveste led zeppelin tror jeg han kommer til å henge den. helt sikkert.

Mari sa...

hei hei! siden du har sett min, måtte jeg se din:) og her er jeg altså. Og den var fin, den nye bloggen. Selv om jeg ikke har sett den gamle. Man kan ikke få med seg alt.

Anonym sa...

Jeg vil gjerne komme med litt kritikk på grunn av manglende kunnskap som du viser... jeg stormet med en gang inn på posten.no (i den grad man kan storme på internett...) for å sjekke dette. Smartpakker er ikke vektbegrenset... jeg ringte også en dame og spurte.. der har du kildekritikk skjønner du! hehe, takk for den gode ideen, spørs om ikke en god del ting sendes som smartpakke i morra...

smeinrich sa...

En sannhet med begrensninger. Fra posten.no: "Vekt
Det du får plass til i emballasjen kan du sende såfremt vekten totalt er under 35 kg. Dette er Postens generelle vektgrense for pakker."

Anonym sa...

Nei Nei Nei, smartpakken reklamerer jo nettopp med at man kan stappe så mye vekt man vil i... makan! jeg tror kanskje min ble nærmere 100 kilo, i og med at bøkene våre ikke akkurat er lettfordøyelige...

Sverre sa...

Ja, Posten kan være en herlig sak. De tok godt vare på tingene mine også. To dager etter at jeg sendte mine to kasser (masker) sto de i Svarstad. Herlige greier.